28 Nisan 2014 Pazartesi

Islak koko star kurabiye

Bu tarifin ıslak olmayanını yani kurabiye tadında olanını daha önce paylaşmıştım. Bakmak isterseniz hemen buyrun bir tık uzağınızda kendisi :) Çok güzel bir kurabiye olmuştu. Tadı da çok güzeldi. Ama ben bu sefer biraz daha yumuşakça bir şey yapmak istedim ve bunun ıslağı oluyor muymuş diyerek bir tarif araştırmasına giriştim. Oluyormuş tabiki. Biz kadınların hayal gücü sınır tanır mı? Mutlaka birileri düşünmüştür :) Ve şimdi sizlerle paylaşacağım muhteşem ötesi bu tarifi buldum. Size tarifin orijinalini de vereceğim, kendi kattığım yorumları da. Yalnız şunu belirtmeliyim ki bu ıslak olanın tadı ve yemesi kurabiye olanından çok daha güzel. Bence mutlaka deneyin. Herkes bayılıyor ve tarif istiyor çünkü :) Güneş pek fazla kurabiye türü şeyleri yeme isteğine sahip olmayan bir insan olarak bundan kaç tane yedi ve annemlere geldiğinde günde arttı mı diye daha da istedi :) Bir pazartesi gününe daha yeni yeni başlarken, bu çikolatalı tarif size hafta sonu yediğiniz tatlıyı hatırlatarak mutluluk versin ve bu perşembe ki tatili hatırlatsın :) Herkese iyi bir hafta diliyorum.

Islak Koko Star Kurabiye (Yaklaşık 28 tane)
Hamuru için:
125 gr. tereyağı (Margarin de olur. ama ben kullanmayı tercih etmem. Çok zararlı !)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 paket vanilya (Ben bu sefer yarım şişeden biraz fazla Dr. Oetker vanilya aroması kullandım. Daha güzel kokusu var)
1 paket kabartma tozu
Kulak memesi kıvamı alana kadar aldığı kadar un

İç harcı için:
2 su bardağı hindistan cevizi
2 yumurta akı
1 çay bardağı pudra şekeri

Şerbeti için:
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Yapılışı:
Hamuru tüm malzemeleri katarak yoğurun ve yarım saat buzdolabında dinlendirin.
İç malzemesini yoğurun
Hamurunuzu cevizden biraz büyükçe parçalara ayırın
İç harcınızı da elinizle sıkıştırarak hamur parçası sayısı kadar küçük parçalara ayırıp yuvarlayın
Hamur parçanızı bastırarak açın ve içine iç harcı koyup dikkatlice kapatın.
Elinizle şeklini düzeltip yağlı kağıt serili fırın tepsisine hamur kapama yeri aşağı gelecek şekilde dizin
Kurabiyelerinizi önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin
Kurabiyeleriniz pişerken şerbeti hazırlayın. Soğuk sütün içerisinde şekeri iyice eritin.
Kurabiyeleriniz fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbetin içine batırıp hemen çıkarın ve servis kabınıza yerleştirin.
Üzerine hemen hindistan cevizi yada antep fıstığı serpin.

NOT: Ben tarifi biraz değiştirdim. Şöyle ki ben kurabiyelerimin üzerine benmari usulü eritilmiş beyaz çikolata dökmek istedim. Ama şerbet de şekerli olunca çok tatlı olur diye düşündüm. O nedenle ben fırından çıkan kurabiyeleri sadece soğuk süte batırdım ve üzerlerini bolca beyaz çikolata ile süsledim. Tadı çok yerinde oldu. Böyle de sunum yapabilirsiniz. Bence 10 numara oldu :)

1 yorum:

  1. Bu kurabiye gerçekten çok iyi oldu. Ben de herkese tavsiye ederim. Ilk piştiğinde sıcak sıcak daha çok sevdim.

    Güneş

    YanıtlaSil